דולפינים וגורים בסקר העשור עם "שיא גל"

באוקטובר 2002 יצאתי לסקר דולפינים ראשון במסגרת שיתוף הפעולה של מחמל"י עם מועדון היאכטות שיא-גל, אז עדיין מועדון יאכטות בחיתוליו, כמו גם מחקר הדולפינים בים. הסקר ההוא עם ארבעה מחברי המועדון, היה בעצם נקודת תפנית במחקר הדולפינים בים בישראל. מאז ועד היום, רוב הסקרים של מחמל"י מבוצעים על כלי שיט של שיא-גל, כתרומה למחקר הדולפינים בישראל. בשנים האחרונות משמשים סקרי הדולפינים אמצעי שיווק לא רע למועדון וגם מקור הכנסה קטן. כששני הצדדים מרוויחים, שיתוף הפעולה פורח.

היום, 10 שנים אחרי הסקר המשותף הראשון, חזרנו מעוד סקר דולפינים מוצלח, בו ראינו כ-15 דולפינים מהמין דולפינן מצוי. שמונה מהדולפינים מוכרים. היו גם גור קטן, גור גדול, פרט צעיר, דולפין חדש וכ-3 פרטים שלא הצלחתי לצלם תמונות מזהות טובות שלהם.

התצפית הייתה מערבית לחלק הדרומי של נתניה, כ-3.5 מייל מהחוף. היינו בדרך לשלישיית מכמורתנים, אבל מצאנו את הדולפינים כ-2 ק"מ לפניהם.

את מי ראינו היום?

פגשנו 3 תתי להקות, שנפרדו והתמזגו לסירוגין במהלך התצפית.

פגשנו את:

• זיגי (2005) עדיין ללא גור
  • גבע (2005)
  • טוויגי (2003) עם גור קטן. באפריל ראינו אותה בפעם האחרונה ללא גור.
  • אור (2005)
  • מיקי (2001) אחד הדולפינים הוותיקים בקטלוג, כנראה זכר מכיוון שמעולם לא נצפה עם גור.

בהמשך הם חברו ל:

• טיפי (2006)
  • בנייה (2010)
  • דולפין 1069 (2011) שהיה עם גור גדול.

את נתיב הסקר עדיין לא ניתן לראות, מכיוון שאנחנו נמצאים בתהליך של שדרוג שרת מחמל"י – תרומת ירון חיטוביץ ובעזרת קיבוץ יקום.

תודות כרגיל לשיא-גל, ולמתנדבי מחמל"י: שי, לירון, דני, פטריק, ירון ואליענה.

תגובה אחת בנושא “דולפינים וגורים בסקר העשור עם "שיא גל"

1. אתמול ה-30 באוקטובר 2012 בשעה 17:00 בהפלגת סירת מפרץ ק-4 מייל מערבית ליפו ראינו להקה של לפחות 4-6 דולפינים בוגרים וצעירים, ביניהם פריט גדול מאד, בתנועה דרום מערבי. לצערי לא הספקתי לצלם אותם…